Humaniści na wycieczce w Krakowie i Oświęcimiu

wycieczka w Krakowie

Dnia 7 czerwca z samego rana pojechaliśmy (cała klasa 2f) na wycieczkę, której punktem docelowym było miasto naszych  Królów i Młodej Polski –  Kraków. Po drodze zobaczyliśmy muzeum znajdujące się na terenie niemieckiego  nazistowskiego obozu śmierci, Auschwitz i Auschwitz – Birkenau. Następnego dnia, po spokojnej nocy w hotelu w Wieliczce, udaliśmy się do Krakowa. Z powodu 20- lecia kanonizacji św. Jadwigi Królowej Polski  musieliśmy zmienić nasze plany i poszliśmy zwiedzać żydowską dzielnicę miasta, Kazimierz. Zajrzeliśmy również do Kościoła Mariackiego, gdzie podziwialiśmy ołtarz Wita Stwosza. Wysłuchaliśmy  Hejnału Mariackiego, a hejnalista po zakończeniu grania pomachał do nas, co ma nam zapewnić szczęście na cały rok. Jak na uczniów szkoły pod patronatem Tadeusza Kościuszki przystało, świętując Rok Kościuszkowski , wdrapaliśmy się na Kopiec Kościuszki, skąd mogliśmy podziwiać widok za równo miasta, jaki i gór. W ostatnim dniu wycieczki odwiedziliśmy królewski  Wawel i wysłuchaliśmy wielu anegdotycznych historii o królach polskich. Przeszliśmy po Krakowie śladami młodopolskich artystów, widzieliśmy kawiarnie, w których się spotykali, a także kościół Franciszkanów, gdzie podziwialiśmy witraże autorstwa Stanisława Wyspiańskiego. Potem pełni wrażeń  musieliśmy ruszać w drogę powrotną do Torunia, która minęła nam, mimo upału bardzo dobrze.